اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

0
(0)

آیا برندی گسترده‌تر از هیوندای در حال حاضر وجود دارد؟ این غول کره‌ای تقریباً در تمامی کلاس‌های مطرح خودرویی حضور داشته و در بحث تکنولوژی‌های سلول سوختی و الکتریکی نیز دستی بر آتش دارد. بخش تازه تأسیس N این کمپانی تلاش دارد محصولات پرفورمنس بیشتری ارائه کند و قدم گذاشتن به کلاس لوکس‌ها و ارائه تصویری سطح بالاتر از سوی هیوندای نیز یک راز نیست.

1917 اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

اما به جدیدترین پرچم‌دار این برند یعنی سانتافه جدید برسیم. این چهارمین نسل از شاسی‌بلند هفت‌نفره و پرچم‌دار کره‌ای‌ها بوده و از ماه سپتامبر که وارد بازار می‌شود باعث نگرانی خودروهایی همچون اشکودا کودیاک خواهد شد و شاید هم برخی از مشتریان لندروور دیسکاوری اسپورت را به خود جذب نماید. به همین خاطر سانتافه موقعیت بسیار مهمی در سبد محصولات هیوندای داشته و این برند تأکید خاصی روی اشرافیت سانتافه دارد بنابراین از جدیدترین زبان طراحی کره‌ای‌ها سود می‌برد. ما قبلاً مشخصات فنی سانتافه را در زمان رونمایی شرح داده‌ایم اما باید گفت در کشور بریتانیا پیشرانه 2 لیتری دیزلی عرضه نخواهد شد. مدلی که در تست حاضر بوده اواخر سال جاری وارد بازار خواهد شد و از پیشرانه 2.2 لیتری CRDi دیزلی بکار رفته در نسل قبلی استفاده می‌کند.

1918 اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

این پیشرانه فعلاً تنها قلب تپنده در دسترس برای مشتریان بریتانیایی بوده اما تولید نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه جدید تأیید شده است. به‌روزرسانی‌های صورت گرفته روی این پیشرانه بیشتر روی کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن تمرکز داشته‌اند بنابراین سیستم کاهش کاتالیتیک انتخابی، فیلتر ذرات جدید و سیستم به دام انداختن NOx به پیشرانه اضافه شده‌اند. البته با تمامی این تفاسیر پرفورمنس سانتافه جدید تغییری نکرده است. پیشرانه این خودرو منعطف بوده و با گشتاور 440 نیوتون متری که در دورهای پایین در دسترس است باعث می‌شود سانتافه احساس کند و لش بودن را نداشته باشد.

1919 اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

گیربکس 8 سرعته جدید می‌توانست کمی پاسخگوتر باشد و در معکوس‌ها نیز کمی کند است اما پدال‌های پشت فرمان در زمان رانندگی پرسرعت به کار می‌آیند. چهار حالت رانندگی وجود دارد که شامل اسپورت، اکو، کامفورت و اسمارت می‌باشد. البته سانتافه بسته به استایل رانندگی این حالت‌ها را به‌صورت خودکار نیز تعویض می‌کند. اما در واقعیت جای کار زیادی با این حالت‌ها وجود ندارد.

1924 اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

میزان صدای کابین نسبتاً کم بوده اما همچون نسل قبلی با افزایش دور پیشرانه می‌توان صدای خشن آن را شنید. البته صدای جاده و باد نیز اکثراً در سرعت‌های بالا به گوش می‌رسد. فرمان نسل جدید سانتافه کمی کند بوده و زمانی که آن را بچرخانید نوعی حس تناقض خواهید داشت. البته کنترل حرکات بدنه خوب بوده و در کل سواری خودرو خوب ارزیابی می‌شود. با باز کردن درب شاهد فضایی جادار و کابینی خوش‌ساخت خواهید بود که پر از پلاستیک‌های ترم و سطح بالا در داشبورد و درب‌ها است. سانتافه از جدیدترین زبان طراحی هیوندای در کابین سود برده و دارای کنسول مرکزی جدیدی با صفحه لمسی شناور می‌باشد. این فضای داخلی عملکردی بوده اما فاقد فاکتور جذابیت آنی کابین پژو 5008 می‌باشد.

1920 اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

همچون همیشه استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی سانتافه راحت و سرراست بوده اما باید اذعان کرد ظاهر و رزولوشن آن کمی از مد افتاده است. مدل‌های فولی همچون نسخه پریمیوم SE حاضر در تست از پشت آمپرهای دیجیتالی 7 اینچی استفاده می‌کنند. نسل جدید هیوندای سانتافه 4770 میلی‌متر طول داشته و فاصله بین محوری آن نیز 65 ملی متر بیشتر از قبل است؛ بنابراین فضای سرنشینان در صندلی عقب واقعاً خوب بوده و صندلی‌های ردیف سوم نیز اوضاع خوبی دارد. کودکان در این بخش کاملاً راحت خواهند بود و البته به لطف فضای مناسب زیر صندلی‌های جلویی، سرنشینان قدبلند نیز وضعیت خیلی بدی نخواهند داشت. سرنشینان ردیف‌های عقب کنترل‌های سیستم تهویه را نیز دارند.

1921 اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

با خواباندن صندلی‌های ردیف سوم فضای محفظه بار به میزان رقابتی 547 لیتر می‌رسد و البته تنظیم صندلی‌ها نیز به لطف دکمه‌های لمسی کاملاً آسان است. با خواباندن تمامی صندلی‌ها فضایی 1625 لیتری ایجاد می‌شود. در کل سانتافه جدید از نظر کاربردی بودن و فضای کابین و بار ما را تحت تأثیر قرار داده است. هیوندای با قیمت‌گذاری نسل جدید این شاسی‌بلند جنجال زیادی به پا کرده است. ارزان‌ترین مدل سانتافه قیمتی کمتر از 30 هزار پوند نداشته و مدل‌های فول قیمت پایه 43595 پوندی دارند که بیشتر از قیمت مدل‌های فول اشکودا کودیاک و پژو 5008 می‌باشد. در واقع با این پول می‌توانید یک لندروور دیسکاوری اسپورت بخرید.

1922 اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

نسل جدید سانتافه از نظر تریم های لوکس و تجهیزات ایمنی و رفاهی کاملاً پر و پیمان بوده و تمامی مدل‌ها دارای غربیلک فرمان و صندلی‌های چرمی می‌باشند. کروز کنترل تطبیقی و دوربین دید عقب نیز به‌صورت استاندارد وجود دارند. سیستم‌های اپل کارپلی و اندروید اتو در تمامی نسخه‌ها عرضه شده اما مدل پریمیوم SE دارای تجهیزات کامل ایمنی و کمک‌راننده به همراه پوشش چرم کابین، ناوبری، چراغ‌های جلوی LED، درب پشتی برقی و… می‌باشد.

1923 اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سانتافه 2018

هیوندای سانتافه جدید یک خودروی جدی و قدرتمند در کلاس خود است. این خودرو از نظر کیفیت، فضای کابین و بار و تکنولوژی قوی عمل کرده و باید آن را در بین گزینه‌های خرید شاسی بلندهای هفت‌نفره قرار داد. تنها انتقاد ما به این خودرو قیمت آن است که بیشتر از رقبا می‌باشد. پیشنهادهای مالی جذاب به همراه گارانتی 5 ساله با کیلومتر نامحدود می‌تواند در این بخش تفاوت قابل‌توجهی ایجاد کند.

مشخصات هیوندای سانتافه پریمیوم SE 2.2 CRDi 4WD

قیمت: 43595 پوند
پیشرانه: 4 سیلندر 2.2 لیتری دیزلی
قدرت/گشتاور: 197 اسب بخار/400 نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: 9.4 ثانیه
حداکثر سرعت: 204 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 6 لیتر در هر صد کیلومتر

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما