بررسی هیوندای سوناتا 2018

0
(0)

هیوندای سوناتا مدل 2018 که طراحی آن الهام گرفته‌شده از برند لوکس هیوندای، یعنی جنسیس و البته با تزئینات کمتر است، قوای محرکه خود را از پیشرانه‌های مختلفی دریافت می‌نماید که ازجمله می‌توان به موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری با قدرت 185 اسب بخار به همراه جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک برای سطح استاندارد این خودرو اشاره نمود. همچنین پیشرانه 178 اسب بخاری 1.6 لیتری مدل اکو که با گیربکس هفت سرعته جفت شده و گزینه‌های هیبرید و پلاگین هیبرید نیز در دسترس خواهد بود؛ اما گل سرسبد این نیروگاه‌ها، موتور توربو چهار به قدرت 245 اسب بخار است که در کنار گیربکس هشت سرعته زوج مناسبی برای خوشبختی خریداران این مدل تشکیل داده‌اند.

48 بررسی هیوندای سوناتا 2018

نرم‌افزارهای Android Auto و Apple carplay به همراه سیستم تعلیق نرم و فرمان‌پذیری خوشایند، خودروی خوبی را تشکیل داده‌اند که هیچ جایی برای عذرخواهی مهندسان این شرکت باقی نمی‌گذارد.
هیوندای سوناتا از ابتدای تولیدش به‌تدریج جای خود را در دل هواداران باز کرد و محبوبیت زیادی برای خود دست‌وپا نمود اما هفتمین نسل از این خودرو که به نام مدل 2015 مشهور است نتوانست مانند نسل قبل از خود به فروش مناسبی دست یابد و شرکت کره‌ای امیدواراست تا بتواند با مدل به‌روزرسانی شده 2018 این ناکامی را جبران نماید.

49 بررسی هیوندای سوناتا 2018

نقابی جدید بر چهره سوناتا 2018
هیوندای تلاش دارد تا میزان فروش این محصول را تقویت نماید و بدین منظور تقریباً بر هر آنچه از نمای روبرو در چهره سوناتا نمایان بوده، گرد تحول پاشیده است. جلوپنجره آبشاری جدید به همراه چهره تهاجمی با ارتفاع پایین‌تر، چراغ‌های جلوی جدید و کاپوت تغییر شکل یافته، نمایی عضلانی را برای سوناتای جدید به ارمغان آورده است.

50 بررسی هیوندای سوناتا 2018

قسمت عقب خودرو نیز به‌واسطه درب صندوق، چراغ‌ها و سپر عقب جدید، کاملاً دستخوش تغییر شده است. در ضمن هیوندای بخش داخلی سوناتا را نیز از تغییرات بی‌بهره نگذاشته، هرچند که این تحولات اندک به شمار آیند. کنسول میانی جدید اگرچه ذات خود را حفظ کرده اما از دکمه‌ها و کنترل‌های باکیفیت بالاتر بهره می‌برد و هم‌زمان راننده می‌تواند از غربیلک فرمان سه پره جدید لذت ببرد.

51 بررسی هیوندای سوناتا 2018

علاوه برتریم های,SE ،ECO، SPORT Limited, Sport 2.0T و limited 2.0T، تریم SEL نیز در مدل 2018 قابل دسترس خواهد بود. با قیمتی معادل 24,585 دلار، ازنظر بهای پرداختی در جایگاهی بالاتر نسبت به دو تریم SE با قیمت 22,935 دلار و ECO با قیمت 24585 دلار، قرار می‌گیرد که به‌صورت استاندارد با امکاناتی نظیر ریموت کنترل، استارت دکمه‌ای، صندلی راننده با قابلیت تنظیم، صندلی‌های جلوی گرم شونده و یک پورت USB برای سرنشینان ردیف عقب، عرضه می‌شود. همچنین سیستم اطلاعات سرگرمی مجهز به صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی دارای قابلیت سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو، چراغ‌های جلوی خودکار و سیستم نمایشگر نقاط کور، در کلیه نسخه‌ها به‌صورت استاندارد موجود خواهند بود.

52 بررسی هیوندای سوناتا 2018


در صورت انتخاب‌تریم SEL صفحه‌ای نو از دفتر لیست تجهیزات ایمنی پیش رویتان گشوده خواهد شد، در بین این امکانات می‌توان به ترمز اضطراری خودکار، سیستم ضد انحراف یا نگه‌دارنده در مسیر (lane keeping)، کروز کنترل تطبیق‌پذیر که تمامی آنها را می‌توان در قالب یک پکیج تکنولوژیک به قیمت معقول هزار دلار دریافت نمود، اشاره کرد. متأسفانه قبلاً این تجهیزات تنها مختص ‌تریم‌های لیمیتد و لیمیتد 2.0T عرضه می‌شد و همچنین تاکنون چنین امکاناتی در سایر نسخه‌های هیوندای سوناتا مشاهده نشده است؛ این در حالی است که هوندا آکورد و تویوتا کمری مدل 2018 هردو در حالت استاندارد به این‌گونه امکانات مجهز شده‌اند.

53 بررسی هیوندای سوناتا 2018

سرچشمه قدرت جنگجوی کره‌ای:
همان‌طور که در ابتدای بحث خدمتتان عرض کردیم، سوناتای 2018 می‌تواند نیروی محرک خود را از منابع مختلف چهار سیلندر تأمین نماید. پیشرانه توربوشارژ کوچک‌تر توسط نسخه اقتصادی و سازگار یافته با محیط زیست، یعنی تریم اکو پیشاپیش رزرو شده است؛ موتور 2.4 لیتری مجدداً با گیربکس شش سرعته پیمان برادری بسته تا با هم از مسیرهای گوناگون گذر کنند اما پیشرانه 2 لیتری توربو برخلاف موتور 2.4 لیتری چندان به عهد خود وفادار نمانده و علیرغم نسل قبلی که از جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد، این بار گیربکس هشت سرعته جدید را به‌عنوان شریک زندگی برگزیده است.
برای اینکه به میزان خوشبختی این زوج پی ببریم با هم به‌سوی مسیرهای کوهستانی و همچنین آزادراه‌های اطراف شهر رهسپار شدیم. در این مسافرت کوتاه متوجه شدیم که جعبه‌دنده هشت سرعته جدید یار بسیار مناسبی برای پیشرانه 2.0 توربو بوده و به‌خوبی وظایفش را حتی زمانی که به حال خود واگذاشته می‌شود، انجام می‌دهد.

54 بررسی هیوندای سوناتا 2018

به کمک یک حالت جدید رانندگی هوشمند، بسته به شرایط مختلف و نوع سبک رانندگی، سوناتا قادر خواهد بود تا حالات متفاوتی از میان برنامه‌های رانندگی کامفورت، اکو و یا حالت رانندگی اسپرت را برای شما به‌صورت خودکار انتخاب نماید. این برنامه هوشمند همچنین قادر است تا نحوه دنده کشی گیربکس اتوماتیک را بر اساس نوع نیاز شما تغییر دهد، مثلاً در زمانی که نیازمند سبقت‌گیری باشید دنده‌ها دیرتر و در هنگامی مشغول سواری عادی باشید، دنده‌ها را به‌واسطه موضوعات مرتبط با کاهش مصرف سوخت، زودتر تعویض می‌نماید و انصافاً هم وظیفه خود را آن‌چنان به دقت انجام می‌دهد که راهی جز تحسین و قدردانی از سیستم رانندگی هوشمند برای ما باقی نمی‌گذارد. البته در حین عملکرد این سیستم تعویض دنده‌ها با کمی تقه همراه است که چندان قابل توجه نیست. همچنین افرادی که خواهان هیجان بیشتر در رانندگی هستند می‌توانند از پدل شیفترهای تعبیه شده پشت فرمان کف-تخت در دو نسخه 2.0 توربو و 2.4 اسپرت برای تغییر نسبت دنده‌ها استفاده نمایند.

و اما سرانجام حکایت:
همان‌طور که شاید بسیاری از شما مخاطبین محترم مجله پدال به‌واسطه حضور پرشمار نسل‌های مختلف هیوندای سوناتا در میهن عزیزمان مستحضر باشید، باید به عرضتان برسانیم این خودروی جدید نیز به‌مانند نیاکان خود از راحتی و آسایش مثال‌زدنی برخوردار بوده و سکوت کابین سوناتا می‌تواند آن را به گهواره‌ای جهت آرام گرفتن نوزاد دلبندتان در حین حرکت خودرو بدل نماید اما شاید این موارد برای یک رانندگی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده چندان کافی به نظر نرسد. به‌استثنای بازوی یدک‌کش در قسمت عقب که نسبت به مدل 2017 از ضخامت بیشتری بهره‌مند گشته، ما تفاوت خاصی در مشخصه‌های مرتبط به هندلینگ و سواری سوناتای 2018 در قیاس با نسل پیش از آن احساس نکردیم. سیستم تعلیق نیز در سر پیچ‌ها عملکرد مطلوب و مورد انتظار ما را از خود بروز نداده و حتی فنرهای خودرو هنگام دور زدن کمی حس سفت‌وسخت بودن را در ذهن سرنشینان تداعی می‌نمایند. سیستم فرمان موسوم به rack and pinion (نوعی از تبدیل حرکت خطی به دایره‌ای از طریق تسمه دندانه‌دار و چرخ‌دنده واسط) که به‌صورت الکترونیکی بهینه‌سازی شده، در سرعت‌های پایین حس تصنعی کمتری را به راننده منتقل می‌نماید. اگرچه دقت این سیستم نسبت به قبل تغییر چندانی نداشته اما درتریم 2.0 توربو، هنگام حرکت با سرعت بالا شتاب گرانشی بیشتری را به دست‌ها منتقل نموده و موجب سفتی بیشتر فرمان می‌شود که در سرعت‌های زیاد یک مزیت محسوب می‌شود.

55 بررسی هیوندای سوناتا 2018

درنهایت با توجه به‌احتمال بالای حضور این خودرو در کشورمان بایستی خدمتتان عرض نماییم که اگرچه مدل 2018 هیوندای سوناتا ازنظر ظاهری دستخوش تغییروتحول شده است اما در حقیقت به‌مانند یک انسان که با تعویض لباس چندان دچار تحول شخصیتی نمی‌شود، این خودرو نیز در مقام قیاس با مدل قبلی از باب کاراکتر و شخصیت، تحول درونی ویژه‌ای را در روح و روان خود به وجود نیاورده است. به لطف صندلی‌های عقب سایزپذیر و صندوق عقب بزرگ، این خودرو خود را با نیازهای خانوادگی تطبیق داده است. البته انتظار عرضهٔ تجهیزات پیشرفته ایمنی را برای تریم های بیشتری از این خودرو داشتیم، همچنین سطح امکانات و آپشن‌های ارائه شده ویژه نسخه اکو ناکافی جلوه می‌کند. به هرصورت اگرچه سوناتای 2018 از دید شرکت سازنده بهترین سوناتای عرضه شده تاکنون لقب گرفته اما برای رقابت با حریفان پرقدرتی همچون هوندا آکورد و تویوتا کمری 2018 بایستی کمربند خود را محکم‌تر نماید و تلاش بیشتری را سرلوحه کار خود کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما