بررسی هیوندای کنا 2018

0
(0)

بالاخره فرصتی فراهم شد تا به طور کامل و با در اختیار داشتن زمان کافی، کراس اوور جدید هیوندای کنا را در فضایی به غیر از نمایشگاه بین المللی خودرو، مورد بررسی قرار دهیم. نمونه مورد آزمایش در این مقاله نسخه ‘ کنا اکتیو’ بوده و با قیمت 24,500 دلار استرالیا عرضه می‌شود. البته خودروی ما به پکیج ایمنی با بهای 1500 دلار و رنگ آبی لاگون متالیک به قیمت 595 دلار، مزین شده است که ارزش آن را به 26,595 دلار افزایش داده است. بهتر است ببینیم در ازای پرداخت این مبلغ چه چیزی عایدمان می‌شود؟ کیت استاندارد شامل اجزای ذیل است:
دیلایت LED، چراغ‌های جلو هالوژن خودکار، رینگ‌های آلیاژی 16 اینچی، ریل سقفی، دوربین دید عقب، غربیلک فرمان چرمی و صفحه نمایشگر لمسی هفت اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه اپل کارپلی و اندرویداتو.

892 1024x576 بررسی هیوندای کنا 2018

پکیج انتخابی ایمنی نیز مواردی نظیر: نمایشگر نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، ترمز خودکار در مواقع اضطراری، هشدار برخورد از جلو، سامانه حرکت بین خطوط و سیستم هشدار کاهش سطح هوشیاری راننده را در بر می‌گیرد. اگرچه تجهیزات مذکور کافی به نظر می‌رسند اما فقدان مسیریاب ماهواره‌ای و کروز کنترل تطبیق پذیر در تمامی نسخه‌های کنا، چندان خوشایند نیست. این امکانات در مقایسه با رقیبانی همچون مزدا CX-3 و تویوتا CH-R ، در سطح مناسبی به نظر می‌رسند به ویژه که تویوتا در نسخه پایه، تقریبا 3000 دلار گرانتر بوده و فاقد شاخصه آینه‌ای صفحه نمایشگر تلفن همراه است.

893 1024x576 بررسی هیوندای کنا 2018

چیزی که کنا را در بین خیل عظیم حریفان متمایز نموده، ظاهر آن است. برخی آن را زشت می‌پندارند و بعضی دیگر نظر مطلوبی نسبت به آن دارند. به هرحال این خودرو به گونه‌ای خاص در نظرها پدیدار شده است. با وجود ابعاد یکسان نسبت به مزدا CX-3، سپرهای بزرگ و گلگیرهای برآمده، هیوندای کنا را بزرگتر از آنچه که واقعا هست، نشان می‌دهند. استفاده از پلاستیک میشکی رنگ در گلگیرها، سپرها و اطراف چراغ‌های جلو، ظاهری بااراده از این خودرو به نمایش گذاشته است. بسیاری هنوز با چراغ‌های دو ردیفه جلو مشکل دارند اما به نظر ما این بخش در مقایسه با چهره بی نمک برخی رقبا همچون هوندا CR-V، هیجان انگیزتر جلوه می‌کند.

894 1024x576 بررسی هیوندای کنا 2018

برخلاف هیوندایi30 که در داخل کابین از سطوح نرم زیادی بهره می‌برد، کنا حتی فاقد یک استراحتگاه نرم برای آرنج بر روی پنل درب‌های خود است که موجب می‌شود تا حس ارزانی از برخی نقاط کابین ساطع شود. با توجه به تعداد دکمه‌ها و نمای داشبورد، به طور کلی با ظاهری نسبتا مدرن در این بخش مواجه هستیم اما کیفیت آن از داشبورد تویوتا CH-R کمتر است. ارتفاع محل جاگیری صفحه نمایشگر لمسی بسیار مناسب بوده و در غیاب ناوبری ماهواره‌ای، قابلیت اتصال تلفن همراه از طریق اپل کارپلی و اندرویداتو بسیار خوشایند جلوه می‌کند.

895 1024x576 بررسی هیوندای کنا 2018

فضای پا و سر در ردیف جلو بسیار مناسب است و از صندلی‌های راحتی نیز برخوردار شده است. اوضاع در ردیف عقب به خوبی بخش جلویی نیست و سرنشینان دارای قدی بیش از میزان متوسط، احتمالا با مشکل مواجه خواهند شد. نکته آزار دهنده دیگر آنکه تنها یک مورد عملکرد یکبار-لمس برای شیشه سمت راننده تعریف شده و آن نیز تنها محدود به پایین آوردن شیشه شده است.

896 1024x576 بررسی هیوندای کنا 2018

فضای بار محدود شده به پشت صندلی‌های عقب برابر 361 لیتر بوده که نسبت به سایر همکلاسی ها در سطحی متوسط ارزیابی می‌شود. با خواباندن صندلی‌ها، حجم فضای بار تا 1143 لیتر قابل افزایش است. هیوندای کنا از یک پیشرانه دو لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی همراه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک بهره می‌برد. این پیشرانه از چرخه اتکینسون برای افزایش بهره وری سود می‌برد. توان خروجی آن برابر 147.5 اسب بخار بوده و گشتاوری معادل 180 نیوتن-متر تولید می‌کند که چندان چشمگیر نیست اما بهتر از برخی رقباست. همچنین برای آنهایی که تمایل دارند تا قدرت بیشتری را در اختیار داشته باشند، پیشرانه 1.6 لیتری T-GDi توربوشارژ با توان 175 اسب بخار و گشتاور 265 نیوتن-متر به همراه سامانه چهارچرخ محرک قابل گزینش است.

898 1024x576 بررسی هیوندای کنا 2018

عملکرد پیشرانه دو لیتری در شهر مناسب است و گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز به نرمی و با دقت کافی دنده‌ها را تعویض می‌نماید. اما حین حرکت در بزرگراه با سرعت‌های بالا، پیشرانه شروع به نق زدن نموده و محدودیت های نسبی خود را نمایان می‌سازد. شاید اگر از پیشرانه دو لیتری GDi با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 203 نیوتن-متر در این خودرو استفاده می‌شد، اوضاع بهتر از این بود اما با توجه به هدف اصلی از طراحی و ساخت هیوندای کنا که همان مصارف شهریست، موتور 2 لیتری MPi اتکینسون، راضی کننده به نظر می‌رسد.

897 1024x576 بررسی هیوندای کنا 2018

ضمنا کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو حتی با وجود تعلیق میله-پیچشی در عقب، همسنگ پرچمداران این سگمنت است. سفتی فرمان مناسب است و عملکرد دقیقی دارد. کنترل بدنه هم با توجه به ارتفاع و موقعیت سواری بالاتر آن، خوب به نظر می‌رسد. برنامه شرکت هیوندای به منظور تقویت سیستم تعلیق به صورت محلی، آنرا مناسب حرکت در هر جاده‌ای نموده است، با این وجود، ذره ای سفت بودن بیش از اندازه موجب احساس ضرباتی در داخل کابین می‌شود. مورد نامطلوب دیگر شنیده شدن صدای تماس تایرها با زمین و برخورد باد با شیشه جلو و آینه‌های جانبی است. بر عکس، صدای پیشرانه حتی در سرعت‌های بالا هم آنچنان به گوش نمی‌رسد.

899 1024x576 بررسی هیوندای کنا 2018

میزان مصرف سوخت کنا به آن درخشانی که ادعا می‌شد نیست و ما به صورت ترکیبی توانستیم به رقم 9.3 لیتر بر صد کیلومتر دست پیدا کنیم. رقم ادعایی هیوندای در باب مصرف سوخت این خودرو معادل 7.2 لیتر بر صد کیلومتر است. به عنوان نتیجه، اگر به بازار آمده‌اید تا یک کراس اوور کوچک را خریداری نمایید، هیوندای کنا یکی از بهترینهاست. پرفورمنس مناسب به ویژه با پیشرانه توربوشارژ به همراه هندلینگ خوب و سواری راحت و ظاهری که خاص رخ می‌نماید، همه و همه شما را به سمت خرید این خودرو سوق خواهد داد. در کشور ما، ایران نیز خبرهایی از سوی کرمان موتور مبنی بر ارائه هیوندای کنا در بازار کشورمان به گوش می‌رسد که در صورت تحقق این موضوع و البته با قیمت گذاری مناسب، می‌تواند به جایگاهی درخور در کشورمان دست یابد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

خودروهای خاص هیوندای توسان نایت

0 (0) با اضافه کردن رینگ‌های آلیاژی مشکی 19 اینچی، پوشش مشکی آینه‌های جانبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای