بهترین گزینه‌ها در خرید هیوندای النترا

0
(0)

این روزها قیمت هیوندای النترا در ایران تبدیل به یک موضوع عجیب شده است. این خودروی کامپکت اقتصادی خانوادگی که در نسخه‌های مختلف آن مابین 13 تا 20 هزار دلار در خارج از ایران به فروش می‌رسد، تبدیل به خودرویی گران‌قیمت و البته با قیمت‌هایی متفاوت در بازار ایران شده است.

2017 Hyundai Elantra Limited 19 1024x768 بهترین گزینه‌ها در خرید هیوندای النترا

قیمت نسخه مونتاژی
کرمان موتور، قرار است این سدان محبوب را از سال آینده در تأسیسات خود در داخل کشور مونتاژ نماید. این موضوع در ابتدا با توجه به کاهش شدید عوارض وارداتی برای یک خودروی تولیدی داخلی می‌توانست نویدبخش یک قیمت‌گذاری مناسب باشد. گفته شده که این مدل نسبت به نسخه وارداتی تا 50 میلیون تومان ارزان‌تر خواهد بود. مبلغی که مشتریان را بیشتر برای ثبت‌نام و پیش‌خرید نسخه مونتاژ داخل وسوسه می‌نماید.

هزینه‌های واردات
برای واردات یک النترای 2000 سی‌سی فول علاوه بر هزینه خرید خودرو باید هزینه‌های مختلفی را نیز پرداخت نمود. جمع کل هزینه‌های گمرکی شامل پروانه گمرکی، استاندارد و بازرسی و کرایه حمل از مبدأ تا تهران برای این خودرو 66 میلیون تومان خواهد بود. 12 میلیون نیز باید بابت تبصره 13 و اسقاط خودروی فرسوده درنظر گرفت. برای شماره‌گذاری خودرو نیز در مجموع حدود 11.6 میلیون تومان باید پرداخت نمود. بنابراین در مجموع علاوه بر قیمت 20 هزار دلاری خودرو باید نزدیک 90 میلیون تومان دیگر پرداخت کرد. نکته بسیار مهم این است که بسیاری از عرضه‌کنندگان بزرگ خودرو، پیش از بسته شدن ثبت سفارش و سپس افزایش شدید تعرفه‌ها، تعداد زیادی خودرو را وارد و در انبارهای خود دپو نموده بودند که اکنون با نرخ جدید به فروش می‌رسانند. روندی که موجب شده صدها میلیارد تومان سود به جیب این شرکت‌ها سرازیر شود.

النترا
کرمان موتور، پیش‌فروش النترای مونتاژی را با زمان تحویل تابستان سال آینده و با قیمت 147 میلیون تومان آغاز نموده است. زمان طولانی برای تحویل، عدم ثبات اقتصادی و مالی و حتی تصمیم‌گیری در امور صنعت و تجارت کشور باعث می‌شود تا ورود مردم به این پیش‌خرید با تردیدهایی بزرگ همراه گردد.

مدل 2017 یا 2018
نسخه‌های فیس‌لیفت النترا در سال 2017 معرفی شده و در سال 2018 بدون تغییری در ظاهر، قوای محرکه و تجهیزات خواهد بود. بنابراین تفاوت خاصی بین این دو مدل مگر سال تولید یا عرضه آن وجود ندارد. با توجه به فاصله معنی‌دار قیمتی مدل 2017 با 2018 که یک شکاف غیر قابل توجیه است، به نظر می‌رسد انتخاب و خرید مدل 2017 در شرایط فعلی بسیار معقولانه‌تر باشد.

گزینه‌های دیگر
هنوز نمی‌توان به‌صورت قطعی از گزینه‌های مونتاژی رقیب النترا سخن گفت. با این وجود ممکن است ماموت خودرو تا سال آینده مونتاژ فولکس‌واگن جتای نسل جدید را قطعی کند که در این صورت بزرگترین رقیب و چالش برای النترا ایجاد خواهد شد. حتی نسخه‌های وارداتی جتا با موتور 1.4 لیتری توربو می‌توانند به علت تعرفه وارداتی پایین‌تر خود، النترای 200 میلیونی را از دور خارج نمایند. پژو 508 نیز با اینکه در یک کلاس بالاتر قرار می‌گیرد اما با قیمتی نزدیک به النترا می‌تواند باعث وسوسه خریداران شود. رقیب دیگر نیز می‌تواند ام‌جی 6 نسل جدید باشد که البته مونتاژ آن بعید به نظر می‌رسد. اما اگر روند کار در تأسیسات ام‌جی پارس سرعت بگیرد شاید بتوان به چنین موضوعی هم امیدوار بود.

 

منبع: پدال

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما