معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

0
(0)

کرتا (Creta) کوچک‌ترین کراس‌اوور هیوندای است و برای بازارهای خاصی طراحی شده است. این خودرو که با نام IX25 هم شناخته می‌شود توسط سرمایه‌گذاری مشترک هیوندای و شرکت چینی «Beijing Grou» توسعه یافته و تولید آن در آوریل 2014 در چین آغاز شده است. همچنین کرتا یا IX25 علاوه بر چین در کشورهای دیگری چون هند و روسیه هم تولید می‌شود.

Brazilian spec Hyundai Creta front three quarters right side 1024x576 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

حال هیوندای برای اولین بار کرتا را در برزیل معرفی کرده است و قصد دارد به‌زودی آن‌را در این کشور هم تولید نماید. البته هیوندای برای برزیلی‌ها نسخهٔ فیس‌لیفت شده‌ای از کرتا را تدارک دیده و آن‌را رسماً در نمایشگاه خودرو سائوپائولو امسال رونمایی کرده است. این مدل فعلاً مخصوص بازار برزیل طراحی شده اما به‌احتمال‌زیاد بعداً در دیگر کشورها هم عرضه خواهد شد.

Brazilian spec Hyundai Creta rear three quarters 1024x576 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

در این فیس‌لیفت بیشتر تغییرات در قسمت جلوی خودرو صورت گرفته است و در کل، خودرو از طراحی جسورانه‌تری برخوردار شده است. در قسمت جلو برخی عناصر طراحی برادر بزرگ‌تر یعنی سانتافه قرض گرفته شده است که شامل یک جلوپنجرهٔ شش‌ضلعی جدید با سه تیغه، سپر جدید با وردی هوای مرکزی بزرگ‌تر و پروژکتورهای جدیدی افقی می‌شود. همچنین گرافیک داخلی چراغ‌های جلو هم تغییر کرده و در داخل آن‌ها چراغ‌های روشنایی در روز تعبیه شده است.

2017 Hyundai Creta vs 1 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

تنها تغییری که در بخش جانبی کرتا فیس‌لیفت دیده می‌شود استفاده از رینگ‌های جدید است درحالی‌که حجم تغییرات در قسمت عقب هم کمتر بوده و فقط به تغییر گرافیک داخلی چراغ‌ها، استفاده از آنتن کوسه‌ای، شبرنگ‌های کوچک‌تر، تغییر فرم سپر و یک محافظ نقره‌ای‌رنگ زیرین بزرگ‌تر بسنده شده است.

2017 Hyundai Creta 1 1 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

در داخل خودرو یک سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از طریق یک صفحه‌نمایش لمسی ارائه شده که با کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل سازگاری دارد. همچنین برای بخش کنترل تهویه هم نورهای پس‌زمینه با رنگ‌های مختلفی ارائه شده است. این‌ها تنها تغییرات داخلی کرتا جدید نسبت به نمونهٔ قبلی هستند. در تصاویر می‌توانید تغییرات داخلی و خارجی نسخهٔ جدید کرتا را نسبت به مدل قدیمی مشاهده کنید (تصاویر بالایی متعلق به کرتا جدید و پایینی متعلق به کرتا قدیمی هستند).

2017 Hyundai Creta 3 1 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

هیوندای در برزیل کرتا را با دو موتور عرضه خواهد کرد. موتور اول یک واحد 1.6 لیتری 130 با اسب بخار قدرت و 162 نیوتن متر گشتاور است. موتور دوم هم یک نمونهٔ 2 لیتری است که توانایی تولید 166 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور را دارد. هردوی این موتورها از نوع Flex-Fuel هستند یعنی قابلیت کار کردن با سوخت اتانول (ترکیبی از بنزین و اتانول) را هم دارند زیرا از اتانول در برزیل به‌عنوان سوخت خودروها استفادهٔ گسترده‌ای می‌شود. موتور 1.6 لیتری با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود درحالی‌که برای موتور 2 لیتری به‌صورت استاندارد گیربکس اتوماتیک شش سرعته ارائه می‌گردد. همچنین مانند نسخهٔ هندی کرتا، در نمونهٔ جدید هم سیستم چهارچرخ محرکت به‌صورت آپشن ارائه نشده است.

2017 Hyundai Creta 2 1 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

کرتا در هند بسیار موفق عمل کرد و به‌سرعت به خودرویی پرفروش در بخش کراس‌اوورهای کوچک تبدیل شد؛ بنابراین انتظار می‌رود کرتا در برزیل هم موفق عمل کند هرچند که با رقیب سرسختی بنام هوندا WR-V روبروست که آن‌هم در نمایشگاه سائوپائولو رونمایی شد. نسخهٔ برزیلی هیوندای کرتا در سائوپائولو و در کنار هیوندای HB20 تولید شده و از ژانویهٔ 2017 برای فروش به بازار عرضه خواهد شد.

hyundai creta 41 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

اما هیوندای در سائوپائولو در کنار فیس‌لیفت کرتا، با رونمایی از نسخهٔ وانت این کراس‌اوور کوچک به‌صورت کانسپت با نام Creta STC Concept، برزیلی‌ها را شگفت‌زده کرد. این کانسپت ممکن است پیش‌نمایشی باشد از رقیبی برای رنو داستر Oroch و فیات تورو.

Brazilian spec Hyundai Cret معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

کرتا STC ابعادی معادل 4.65 متر طول، 1.85 متر عرض و 1.63 متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن‌هم 2.80 متر است. بنابراین این وانت در مقایسه با کرتا معمولی، 38 سانتیمتر کشیده‌تر و 7 سانتیمتر عریض‌تر بوده و 21 سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری دارد.

Hyundai Creta STC headlamp grille bumper unveiled 1024x576 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

قسمت جلویی STC تا حد زیادی شبیه به نسخهٔ برزیلی کرتا اما با نگاهی کانسپت است؛ ولی پروفایل جانبی آن شبیه به کانسپت سانتاکروز است که در نمایشگاه دیترویت 2015 رونمایی شد. در پشت کابین کرتا STC که به‌صورت یک و نیم کابین و با درهای عقب معکوس طراحی شده است، فضای باری با 1.30 متر طول، 1.29 متر عرض و 0.51 متر ارتفاع قرار دارد که حجم آن 850 لیتر است.

Hyundai Creta STC pick up bed unveiled 1024x682 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

اگر وانت STC کانسپت به تولید برسد به‌احتمال‌زیاد از همان موتورهای کراس‌اوور کرتا استفاده خواهد کرد؛ یعنی موتورهای چهار سیلندر 1.6 لیتری و 2 لیتری که در بالا ذکر شد. بااین‌حال معلوم نیست هیوندای مانند رقبای خود سیستم چهارچرخ محرک را برای کرتا STC ارائه کند یا نه.

Hyundai Creta STC front quarter unveiled 1024x576 معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما