مدل N پرفورمنس هیوندای برای سال 2017

0
(0)

هیوندای اعلام کرده که اولین خودرو از سری مدل‌های بخش N پرفورمنس این خودروساز در سال 2017 معرفی خواهد شد. رئیس بخش N آقای آلبرت بیرمن که در سال 2014 بخش M ب‌ام‌و را به مقصد اسپورت هیوندای ترک کرد اعلام کرده که خودروی i30 (الانترا جی تی در آمریکای شمالی) اولین مدلی خواهد بود که نسخه‌ی با عملکرد بالا خواهد داشت. هرچند که این خودرو احتمالاً بر پایه‌ی نسل آتی i30 بنا خواهد شد.

Hyundai i30N development car 546x363 مدل N پرفورمنس هیوندای برای سال 2017

چندی پیش هیوندای اعلام کرد که 3 خودرو را در این هفته وارد مسابقات مقاومتی 24 ساعته ی نوربرگ رینگ خواهد کرد که یکی از آن‌ها پروتوتایپ تحقیقی به نام i30 2.0T است که از بهینه‌سازی‌های بخش N پرفورمنس هیوندای سود می‌برد. در کنار این خودروی توسعه‌ای، هیوندای همچنین ولوستر توربو و i30 1.6 توربو را نیز وارد مسابقات می‌کند که به عنوان مدافع عنوان قهرمانی سال پیش شناخته می‌شود.

Hyundai i20 WRC Track Left Front 546x363 مدل N پرفورمنس هیوندای برای سال 2017

زیر کاپوت i30 N آینده احتمالاً پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوشارژر خواهد بود. بیرمن همچنین آشکار کرده که این خودرو سقف سرعت 250 کیلومتر در ساعت خواهد داشت و از پکیج‌هایی که می‌تواند سبب افزایش خروجی پیشرانه شود و همچنین بسته‌های بهبود قابلیت‌های خودرو در پیست بهره خواهد برد.

Hyundai i20 WRC Track Left Rear 546x363 مدل N پرفورمنس هیوندای برای سال 2017

زمانی که درباره‌ی قیمت از بیرمن سؤال شد او گفت که این مدل قابل‌ابتیاع خواهد بود و قیمت مناسب یکی از زمینه‌های تمرکز اصلی این بخش است. گیربکس دستی به‌صورت استاندارد در خودرو خواهد بود درحالی‌که نسخه‌ی اتوماتیک سال بعد عرضه خواهد شد. بیرمن همچنین می‌گوید که سیستم چهارچرخ محرک شاید در نسخه‌های آینده در دسترس باشد و هیوندای با بخش N پرفورمنس به بازارهای جهانی مختلفی وارد خواهد شد که اصلی‌ترین آن‌ها بازار آمریکا است. با عرضه‌ی i30 N در این بازار، هیوندای به مصاف بزرگانی چون فورد فوکوس ST و فولکس گلف GTI خواهد رفت.

Hyundai i20 WRC Right Side Track مدل N پرفورمنس هیوندای برای سال 2017

در مقایسه با i30 استاندارد، خودروی توسعه داده‌شده‌ی شرکت کننده در مسابقات نوربرگ رینگ پیشرانه‌ی جدید خواهد داشت. تغییرات اضافی دربردارنده‌ی سیستم تعلیق بهینه‌شده، دامپرها و فرمان ارتقا یافته و سپرهای عریض‌تر خواهد بود که این موارد با قوانین ایمنی موتوراسپورت همخوانی خواهند داشت. مدل i30 2.0T احتمالاً از پیشرانه‌ای با 259 اسب بخار قدرت و 307 نیوتون متر گشتاور خواهد داشت.

Hyundai i20 WRC Right Front Angle1 546x363 مدل N پرفورمنس هیوندای برای سال 2017

برند جنسیس هم نسخه‌هایی با عملکرد بالا را برای مدل‌های خود دریافت خواهد کرد. هرچند طبق گفته‌های بیرمن، نشان N منحصراً برای خودروهای هیوندای عرضه خواهد شد و به این معنی خواهد بود که خودروهای پرفورمنس جنسیس وجه تمایز متفاوتی خواهد داشت. بیرمن همچنین متذکر می‌شود که خودروهای مزین به نشان N ممکن است از قوای محرکه‌ی هیبریدی نیز بهره ببرند:

    هر چیزی امکان‌پذیر است. در حال حاضر استفاده از قوای محرکه‌ی هیبریدی برای مدل‌های N بسیار زود است اما قطعاً زمان زود می‌گذرد.

hyundai n 2025 vision gt 4 مدل N پرفورمنس هیوندای برای سال 2017

هیوندای از سال 2013 مدل‌های پرفورمنس خود را توسعه می‌دهد و بخش N پرفومنس را به عنوان بخشی از برنامه‌ی رالی قهرمانی جهان به راه انداخته است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

خودروهای خاص هیوندای توسان نایت

0 (0) با اضافه کردن رینگ‌های آلیاژی مشکی 19 اینچی، پوشش مشکی آینه‌های جانبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای