معرفی فیس‌لیفت هیوندای i20

0
(0)

هیوندای برای مدل 2019 هاچ‌بک i20 خود را مورد یک فیس‌لیفت جزئی قرار داده است. طی این فیس‌لیفت، i20 از چهرهٔ تازه و فناوری‌های جدیدی برخوردار شده است. این نسل از i20 از سال 2010 به بازار آمده است اما حالا با این فیس‌لیفت و به‌روزرسانی که استایل، تکنولوژی و ایمنی آن‌را ارتقاء داده است، توانایی رقابت خود را در بازار حفظ خواهد کرد. در نمای جلویی i20 جدید هیوندای جلوپنجرهٔ آبشاری معروف خود را ارائه کرده که تفاوت نسبتاً چشمگیری را با نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت ایجاد کرده و نمای منحصربه‌فردی به آن بخشیده است. در این نما همچنین در سپر هم تغییراتی اعمال شده است.

1431 1024x768 معرفی فیس‌لیفت هیوندای i20

در نمای عقبی اما حجم تغییرات بیشتر است به‌نحوی‌که چراغ‌ها و سپر تغییر کرده و جا پلاک نیز از درون سپر به روی درب صندوق بار انتقال پیدا کرده است. برای i20 فیس‌لیفت همچنین گزینه‌های رینگ‌های 15 و 16 اینچی جدیدی هم ارائه شده است. علاوه بر این، حالا رنگ‌های بیرونی جدیدی همچون قرمز گوجه‌ای و آبی قهرمان به همراه سقف مشکی‌رنگ نیز برای خودرو قابل سفارش است. i20 همچنان در سه نسخهٔ مختلف هاچ‌بک پنج‌در، کوپهٔ سه‌در و اکتیو ارائه می‌گردد.

1432 1024x768 معرفی فیس‌لیفت هیوندای i20

همانند بیرونی، در داخل i20 مدل 2019 نیز ویژگی‌های جدیدی ارائه شده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تریم آبی‌رنگ به همراه دوخت برجسته اشاره کرد؛ اما غیر از این‌ها، برای مهندسین هیوندای بیشتر ارتقاء تکنولوژی خودرو اهمیت داشته است. به همین دلیل برای i20 یک نمایشگر هفت اینچی جدید برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ارائه شده که از کارپلی اپل و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. این برای اولین بار است که چنین فناوری‌ای برای این خودرو ارائه شده است. مدل‌های بالاتر همچنین به سیستم Display Audio هم مجهز شده‌اند که شامل ناوبری و سرویس خدمات آنلاین می‌شود.

1433 1024x768 معرفی فیس‌لیفت هیوندای i20

علاوه بر این، در کنسول مرکزی یک شارژر USB تعبیه شده و ایمنی خودرو نیز ارتقاء پیدا کرده است به‌نحوی‌که i20 به جدیدترین فناوری ایمنی هیوندای بنام SmartSense مجهز شده است. این سیستم شامل مواردی چون هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم جلوگیری از برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار و هشدار توجه راننده و حتی نوربالای خودکار می‌شود. البته بیشتر این تجهیزات ایمنی با پرداخت هزینهٔ اضافی ارائه می‌گردند.

1434 1024x768 معرفی فیس‌لیفت هیوندای i20

تمامی مدل‌های i20 از کوپه گرفته تا اکتیو به‌صورت استاندارد به یک پیشرانهٔ 1 لیتری توربوشارژ مجهز هستند که در مدل مجهز به گیربکس پنج سرعتهٔ دستی 100 اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در نمونهٔ مجهز به گیربکس شش سرعتهٔ دستی این عدد به 120 اسب بخار می‌رسد. همچنین برای اولین بار در نسخهٔ 100 اسب بخاری موتور 1 لیتری، امکان سفارش یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم فراهم شده است. علاوه بر این، امکان سفارش یک پیشرانهٔ 1.2 لیتری با سطوح قدرت مختلف 75 اسب بخار و 84 اسب بخار هم وجود دارد. تمامی مدل‌های i20 به سیستم توقف حرکت هم مجهز شده‌اند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

معرفی خودرو جدید هیوندای فیس لیفت کرتا وانت

0 (0) کرتا (Creta) کوچک‌ترین کراس‌اوور هیوندای است و برای بازارهای خاصی طراحی شده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای