موج‌سواری با گرانی

0
(0)

روزهای اخیر دائم در حال شنیدن خبر گرانی خودروهای وارداتی هستیم. متأسفانه دولتمردان در دو مرحله حساس یکی با بستن ثبت سفارش و دیگری با افزایش بی‌رویه و بدون منطق عوارض واردات خودرو، موجب نابسامانی بازار، افزایش شدید قیمت‌ها و بی‌ثباتی بازار شدند. نبود ارگان‌های نظارتی نیز باعث گردید تا سودجویی بر هر نوع حساب و کتابی بچربد. عجیب است که هیچ نهادی ازجمله مجلس شورای اسلامی هم این موضوع را مورد تحقیق و تفحص قرار نمی‌دهد. به هر صورت تصمیمات دولت در حوزه خودرو برای عده‌ای به شدت مطلوب و سودآور بوده است. بعلاوه نمی‌توان انکار کرد که این تصمیمات ضربه بزرگی به نمایندگی‌های خودرو نیز وارد نموده است. اما زیان اصلی را باید در سمت مصرف‌کنندگان نهایی دید که پس از این باید میلیون‌ها تومان بهای بیشتری برای خرید خودرو بپردازند که این مابه‌التفاوت مستقیماً به خزانه دولت خواهد رفت.

911 1024x683 موج‌سواری با گرانی

کرمان موتور قیمت تمامی مدل‌های وارداتی هیوندای را به شدت بالا برده است. بعلاوه نسخه‌های مونتاژی نیز با قیمتی بالاتر به فروش می‌رسند که در این وضعیت معلوم نیست مزیت مونتاژ آن‌ها چیست؟ کرمان خودرو اعلام کرده که افزایش قیمت سانتافه به‌جای 80 میلیون فقط 61 میلیون و برای توسان 55 میلیون تومان خواهد بود!

912 1024x656 موج‌سواری با گرانی

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی با وجود مخالفت‌های زیاد و کارشناسی نبودن آن همچنان با 11 برابر شدن، به آلودگی هوا طعنه می‌زند. هرچند سخنگوی دولت، اعلام کرده که خودروهای هیبریدی نقشی در کاهش آلایندگی ندارند! تعرفه خودروهای تمام الکتریکی نیز صفر درصد است اما آیا می‌توان شورولت بولت و مدل‌های مختلف تسلا را وارد کشور نمود؟ خوب قانون دیگری واردات این محصولات تکنولوژی بالا را به ایران ممنوع نموده تا هیچ پیشرفت صنعت خودرو در این سطح نیز در دسترس ایرانی‌ها قرار نگیرد! کاش استارت واردات خودروهای الکتریکی نیز با محصول خوبی چون نیسان لیف زده شود قبل از اینکه دولت تعرفه‌های نجومی برای حفظ آلودگی هوا را به الکتریکی‌ها هم اعمال کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

خودروهای خاص هیوندای توسان نایت

0 (0) با اضافه کردن رینگ‌های آلیاژی مشکی 19 اینچی، پوشش مشکی آینه‌های جانبی و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد هیوندای