نگاهی به هیوندای سانتافه 2019

0
(0)

برای سال ۲۰۱۹، کراس اوور سایز متوسط هیوندای با دو ردیف صندلی از سانتافه اسپرت به سانتافه تغییر نام خواهد داد. همچنین مدل سه ردیفه این خودرو نیز که پیش از این در بازار ایالات متحده به سانتافه و در برخی بازارها به سانتافه گرند شهرت داشت، از این به بعد سانتافه XL نامیده می‌شود؛ قبول داریم که کمی گیج‌کننده است اما منطقی به نظر می‌رسد. سانتافه کوچکتر مورد بازطراحی واقع شده و مدل بزرگتر نیز سال آینده وارد بازار خواهد شد. سانتافه دو ردیفه به دو نوع پیشرانه مجهز خواهد شد؛ اولی یک موتور ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر بوده و دومی از نوع ۲ لیتری توربوشارژ است. البته احتمالاً یک پیشرانه ۲.۲ لیتری توربو دیزل نیز به این مهمانی دعوت خواهد شد.

2083 نگاهی به هیوندای سانتافه 2019

مزایا: سواری ساکت و دلنشین، تجهیزات و آپشن‌های فراوان، کابین جادار
معایب: مصرف سوخت در حد متوسط، کابین نه چندان لوکس، عدم ارائه پیشرانه توربو برای مدل‌های پایه

2084 نگاهی به هیوندای سانتافه 2019

ابعاد مدل دوردیفه به واسطه درب کاپوت بزرگتر، شیشه جلوی عمودی‌تر و اندازه دماغه تغییر یافته، نسبت به قبل بیشتر به یک شاسی بلند واقعی شباهت دارد. در نمای روبرو با چراغ‌هایی طرف هستیم که چپ چپ به دیگران خیره شده‌اند و یک جلو پنجره که انگار طرح آن از روی شانه تخم‌مرغ الگو برداری شده است، در آن مشاهده می‌شود. از نظر ابعادی فاصله محوری سانتافه جدید در حدود ۲.۶ اینچ و طول کلی آن به میزان ۲.۸ اینچ افزایش یافته است. با این ابعاد سانتافه در کنار مدل هایی همچون سوبارو اوتبک و فورد اج جای می‌گیرد.

2085 نگاهی به هیوندای سانتافه 2019

در داخل کابین سانتافه جای کافی برای ۵ نفر وجود دارد، صندلی های عقب نیز قابل خواباندن هستند که این امر جای بیشتری را برای وسایل فراهم می‌نماید. دهانه بزرگ درب صندوق عقب نیز دسترسی به این بخش را آسانتر نموده است. در ردیف جلو فضای زیادی برای آرنج و بازوها وجود دارد و همه چیز به خوبی کنار هم قرار گرفته است؛ ستون‌های A نسبتا نازک‌تر به همراه آینه‌های جانبی تعبیه شده بر روی درب‌ها نیز میزان دید را گسترش می‌دهند. همچنین مجموعه‌ای از دکمه‌ها و کلیدها و یک صفحه نمایشگر لمسی در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده که کار با آنها ساده و آسان به نظر می‌رسد. یک صفحه نمایشگر ثانویه نیز در قسمت پنل کیلومتر شمار حضور دارد. به طور کلی اگر چه در داخل کابین سانتافه ۲۰۱۹ با یک فضای کاربردی روبرو هستیم، اما کیفیت متریال و نوع طراحی چیزی نیست که لرزه بر تن محصولات مشابه آئودی بیاندازد.

2086 نگاهی به هیوندای سانتافه 2019

پیشرانه استاندارد مورد استفاده در هیوندای سانتافه ۲۰۱۹، موتور ۲.۴ لیتری به قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن متر است. این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو بوده و سفارش سامانه چهار چرخ محرک در حدود ۱۷۰۰ دلار بیشتر هزینه دارد. پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ نیز ۱۶۰۰ دلار بیشتر هزینه می‌طلبد. قدرت این موتور معادل ۲۳۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز معادل 352 نیوتن متر است. هر دو پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (به جای نمونه شش سرعته) همراه خواهند بود.

2087 نگاهی به هیوندای سانتافه 2019

ما در اینجا با سانتافه ۲ لیتری توربوشارژ در جاده‌های مرتفع رانندگی کردیم. قدرت توربو به دلیل ارتفاع جاده از سطح دریا دچار نقصان شده بود و شتاب اولیه سانتافه نسبتا سست و بی‌حال به نظر می‌رسد. در حین حرکت اوضاع بهتر شد و جعبه دنده به موقع و به نرمی وظیفه خود را انجام می‌داد. کابین سانتافه بسیار ساکت بود و استواری خوبی از خود بر روی جاده‌های ناهموار نشان می‌داد.

2088 نگاهی به هیوندای سانتافه 2019

یکی دیگر از نکات مهم در خرید کراس اوورها، لیست تجهیزات آنهاست. سانتافه به تجهیزاتی نظیر هشدار برخورد از جلو، تشخیص عابر پیاده، ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف حرکت و نور بالای خودکار به صورت استاندارد مجهز شده است. به طور کلی سانتافه ۲۰۱۹ یک کراس اوور با تجهیزات فراوان و کابین جادار است که اگرچه چندان لوکس و درجه یک نیست اما به هر حال کاربردی و منطقی خواهد بود. بهای نسخه پایه هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ دوردیفه برابر 31,830 دلار است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما