هیوندای جنسیس 5.0 R-Spec مدل 2012 نخرید!

0
(0)

در این نوشته تجربیات یکی از سایت‌های خارجی را درباره‌ی هیوندای جنسیس برای شما به رشته‌ی تحریر درآورده‌ایم. بسیاری از مالکان هیوندای جنسیس 5.0 R-Spec کم کردن زیادی روغن این خودرو را گزارش کرده‌اند. در نظر گرفتن خودروهای آلمانی به عنوان حد نهایی مهندسی کاری آسان است اما هیچ خودروسازی از تولید خودرویی مزخرف مصون نیست. خودروی مزخرف امروزی به کره جنوبی تعلق دارد اما نه آن چیزی که انتظارش را دارید.

در ابتدا هیوندای خودروهای خسته‌کننده‌ای می‌ساخت که بین بهشت و زمین سرگردان بودند! خودروهای آن‌ها بی‌ریخت و توخالی بودند. سپس هیوندای گفت “بگذارید جنسیس باشد.”

1 3 هیوندای جنسیس 5.0 R Spec مدل 2012 نخرید!

 

با کپی از فرمول لکسوس، هیوندای سدانی لوکس با تصویری اروپایی ساخت. درحالی‌که لکسوس برای ساخت سدان پرچم‌دار خود در حدود 30 سال پیش از مهندسی معکوس مرسدس بنز S کلاس استفاده کرد، هیوندای با استفاده از استایل چندین کمپانی کتاب جنسیس را نوشت. جلوپنجره و چراغ‌های جلوی جنسیس کمی یادآور مرسدس بنز بودند درحالی‌که بخش عقب خودرو یادآور دوران بنگل در ب ام و است. پانل داشبورد چوبی بزرگ سفارشی جگوار را فریاد می‌زند و برای افراد تازه‌کار علامت جنسیس می‌تواند یک بنتلی گیج کننده باشد.

2 3 هیوندای جنسیس 5.0 R Spec مدل 2012 نخرید!

 

یکی از کلیدی‌ترین عناصری که سدان جنسیس را موفق ساخت بیش از آنکه قیمت مناسب دیوانه کننده‌ی آن باشد، پیشرانه‌ی 8 سیلندر قدرتمند جدید بود.

هیوندای به این پیشرانه بسیار افتخار می‌کرد. آن‌ها این پیشرانه را Tau نامیدند. طبق یافته‌های ما Tau نام اسکادران دریایی سلطنتی در بازی ویدئویی Star Wars: X-Wing vs. Tie Fighter است. شاید مهندسی که این پیشرانه را نام‌گذاری کرده یک گیمر بزرگ باشد.

3 3 هیوندای جنسیس 5.0 R Spec مدل 2012 نخرید!

 

احتمال دیگر این است که پروژه‌ی هیوندای نام خود را از الفبای یونانی گرفته باشد چراکه Tau متعلق به قرن 19 است. جدای از نام‌گذاری، پس از چند سال کوتاه از تولید این خودرو با قابلیت اطمینان خوب، هیوندای Tau را به باشگاه فرستاد. نتیجه‌ی این کار قدرتمندترین پیشرانه‌ی برند بود. پیشرانه‌ای 8 سیلندر و 5 لیتری با قدرت 429 اسب بخار. علاوه بر ارتقای پیشرانه، بازنگری‌هایی در سیستم تعلیق و فرمان خودرو صورت گرفت و البته پکیج گیراتری نیز برای ظاهر خودرو در نظر گرفته شد. همین امر لرزه‌ای هرچند خفیف بر دیوار آلمانی‌ها وارد ساخت. این تلاش هیوندای نام جنسیس 5.0 R-spec را بر خود گرفت و به عنوان مدل 2012 معرفی شد. درحالی‌که مقایسه‌ی این خودرو با E63 یا M5 خنده‌دار است اما قیمت مدل‌های کارکرده‌ی این دو خودرو بالاست. با در نظر گرفتن اینکه شما می‌توانید سدان پرفورمنس لوکس 4 ساله‌ای را با قدرت 429 اسب بخاری و قیمت زیر 20 هزار دلار بخرید پس Tau موضوعی جذاب است. به این موارد البته طراحی دیفرانسیل عقب را نیز اضافه کنید. شاید با خود فکر کنید که بر پایه‌ی تاریخچه‌ی قابل‌اعتماد Tau و تلاش‌های جدی هیوندای برای رسیدن به رقبای صاحب‌نام، آن‌ها از ساخت خودروهای افتضاح در اولین قدم از سدان لوکس و پرفورمنس خود اجتناب کرده‌اند.

4 3 هیوندای جنسیس 5.0 R Spec مدل 2012 نخرید!

 

متأسفانه مدل‌های 2011 و اوایل 2012 این نینجای Tau به خون خود تشنه است! روغن موتور از سیلندرها عبور کرده و به محفظه‌ی احتراق وارد می‌شود. بسیاری از مالکان کم کردن زیاد روغن را گزارش کرده‌اند. برخی افراد توانستند پیشرانه‌ها را تعمیر و یا جایگزین کنند. بسیاری نیز گفته‌اند که اصلاً مشکلی وجود ندارد و البته افرادی نیز مجبورند به علت اینکه هیوندای آن را “نرمال” می‌نامد با کم کردن روغن بسازند.
جدای از اثرات طولانی‌مدت کم کردن روغن، تصور شرمندگی بالا زدن کاپوت و چک کردن هرروزه‌ی روغن موتور (همانند آن چیزی که در فورد تمپو 1993 باید انتظار داشت) بد و ناامیدکننده است. به نظر می‌رسد که هیوندای درباره‌ی این مشکل بسیار تنگ‌نظرانه عمل کرده است. ما تنها دو بولتن سرویس فنی مرتبط با این موضوع را پیدا کردیم که تنها مختص Tau نبود. یک بولتن چگونگی تست کم کردن روغن زیاد را توصیف کرده بود. دیگری قطعات خاصی را لیست کرده بود باید پس از تعمیر موتور تمیز شوند.
روغن زیادی در محفظه‌ی احتراق باعث کثیفی شمع‌ها و انژکتورها شده و می‌تواند قطعات اگزوز را در درازمدت خراب کند. افزایش مخلوط هوا و سوخت به معنی افزایش عبور گازهای احتراق از رینگ پیستون‌ها به سوی جای میل‌لنگ بوده و همین امر باعث می‌شود که روغن زودتر آلوده شود و همچنین فشاری اضافی را به پیشرانه وارد کرده و روغن را به دیگر قسمت‌ها بفرستد.
بله رینگ پیستون‌ها Tau را به پیشرانه‌ای تشنه به خون کیم جونگ اون تبدیل کرده‌اند! رینگ پیستون‌های مخصوصی با پوشش اصطکاکی پایینی وجود دارند که PVD نامیده می‌شوند. این مورد توسط کره‌ای‌ها اختراع نشده و کار فردی به نام مانفرد است.
شاید نام مانفرد آشنا به نظر آید زیرا این نام همچنین اسم کوچک ستاره‌ی جنگ جهانی اول Manfred Von Richthofen بوده که به Red Baron معروف بوده است. نام کامل مخترع رینگ پیستون‌های PVD مانفرد فیشر و همکار او فرانک مانشو بوده است. هر دوی آن‌ها نامی آلمانی هستند. این رینگ پیستون‌ها توسط کمپانی‌های بسیار آلمانی مثل Mahle ساخته شده‌اند. بنابراین هیوندای ضعیف در تلاش برای شبیه شدن بیشتر به آلمان‌ها باید از آلمانی‌ها قطعه قرض کرده و خنجری در قلبشان فروکند. نظریه‌پردازان توطئه شاید شگفت‌زده شوند اگر آلمان‌ها این کار را روی کاغذ کرده باشند و رینگ‌های خراب را به هیوندای داده باشند! این موضوع به احتمال زیاد یک بدشانسی در زنجیره تولید بوده است. ما تنها می‌توانیم تائید کنیم که آلمان‌ها امتیاز PVD ها را دارند و هیچ شاهدی از اینکه آن‌ها تأمین‌کننده‌ی واقعی بوده‌اند وجود ندارد.

5 3 هیوندای جنسیس 5.0 R Spec مدل 2012 نخرید!

 

به نظر می‌رسد که این مشکل سریعاً از سوی هیوندای برطرف شد که چراکه خودروهای جدیدتر نشانه‌ای از تشنگی نشان ندادند. متأسفانه این موضوع کمکی به مالکان ناراضی جنسیس R-Spec  2012 نمی‌کند.

 

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

منتظر طوفان هیوندای و جنسیس در سال جاری باشید!

0 (0) جنسیس GV80 مفهومی سال 2017 در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما